تکلیف تندر90 به زودی مشخص می‌شود/تا اوایل پاییز به سراغ قطعه‌سازان نیز می‌رویم
 

جمشید پژویان با اشاره به پایان یافتن محاسبات بانک مرکزی دررابطه با تورم بخشی خودروهای داخلی گفت: می‌توان گفت تنها تورم بخشی خودروی تندر 90 باقیمانده است که آن هم به دلیل ارسال نشدن اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی از طرف خودروسازان کارش به پایان نرسید.

وی ادامه داد: به همین دلیل نرخ تورم بخشی این خودرو به صورت میانگین وزنی در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی و شورای رقابت تعیین می‌شود تا قیمت نهایی در مورد آن مشخص شود.

رییس شورای رقابت همچنین در رابطه با وضعیت خودروی پژو206 نیز گفت: وضعیت این خودرو نیز بسیار گیج‌کننده است. آقایان از یک طرف ادعا می‌کنند تولید 206 به صورت ckd انجام می‌شود و از طرف دیگر مصاحبه می‌کنند و می‌گویند قطعات این خودرو را از قطعه‌سازان داخلی می‌گیریم. به همین دلیل تکلیف مشخص نیست که بالاخره 206 به صورت داخلی تولید می‌شود یا ckd.

پژویان اضافه کرد: این وظیفه وزارت صنعت و تجارت است که با ورود به این عرصه مشخص کند محصولی که در حوزه این وزارتخانه تولید می‌شود چه وضعیتی دارد و آیا از محصولات داخلی تامین می‌شود یا خودروسازان نیازمند واردات قطعات خارجی هستند.

وی درباره وضعیت نامعلوم در بازار قطعه سازان نیز اظهار کرد: در این جا هم بعضی از قطعه سازان علیرغم ادعایی می کنند برخی از مواد اولیه خود را از کالاهای خارجی تامین می‌کنند که این امر قطعا نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

رییس شورای رقابت درباره زمان ورود این شورا به بازار قطعه سازان نیز گفت:‌ شورای رقابت به بازار قطعه سازانی که انحصاری عمل می‌کنند وارد خواهد شد و تلاش می کنیم تا اوایل پاییز این امر محقق شود. البته شورا در پیگیری مسوولیت‌ها و وظایف خود با محدودیت‌های بسیاری روبرو است و متاسفانه علیرغم وعده‌هایی که دولت قبلی داد حمایت چندانی از این شورا صورت نگرفت. با این حال امیدواریم با مستقر شدن دولت جدید و افزایش همکاری ها با این شورا ما نیز در انجام وظایفی که قانون بر عهده‌مان گذاشته شده موفق عمل کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 528
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1070
بازدید ماه : 13257
بازدید کل : 462971
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2